Mediatraining, presentatietraining

In onze ‘mediacratie’ lijkt de presentatie soms nog belangrijker dan de prestatie. Informatie-overload bij de ontvangers leidt tot vluchtiger aandacht. Wie dan niet snel genoeg doorkomt is alweer ‘weggezapd’ voordat een punt kon worden gemaakt. Kortom: doorkomen en overkomen hangt niet alleen af van de boodschap maar ook hoe die is verpakt en verzonden.

Awareness verzorgt op de persoon toegesneden media- en presentatietrainingen.

Het gaat om een mix van spraak-, presentatie- en taaltraining, waarover in een dagdeel breed georiënteerd kennis en ‘munitie’ wordt aangereikt. Die kennis komt van pas in allerlei vormen van communicatie: een goed gesprek intern of extern, het houden van een speech of presentatie en zeker ook in contacten met de media, of het nu print, radio of televisie is. Bij mediacontact komt – vanuit onze eigen ervaring – het omgaan met media aan de orde van binnenuit gezien, compleet met alle tips en trucs. Het is belangrijk dat de geïnterviewde in contacten met de pers weet waar hij/zij op moet letten, wat te verwachten valt en hoe je ermee om kunt gaan.

Het tweede dagdeel brengen we het besprokene in de praktijk, voor het oog van de camera.

Een intakegesprek met de kandidaat is de basis voor een maatwerkcursus: vanuit kennis van de inhoud en de dagelijkse omgeving kunnen we de training toesnijden op de beleidspraktijk en op actuele thema’s. Na afloop van de training is uw presentatie verbeterd, maar wel met behoud van uw authenticiteit.